czwartek, 9 kwietnia 2009

Automobilne, skondensowane, alternatywne, bla, bla, bla, Moja Prawo Harcerskie.

1. Harcerz sumiennie spełnia swoje obowiązki wynikające z Przyrzeczenia Harcerskiego.
2. Na słowie harcerza polegaj jak na Zawiszy.
3. Harcerz jest pożyteczny i niesie pomoc bliźnim.
4. Harcerz w każdym widzi bliźniego, a za brata uważa każdego innego harcerza.
5. Harcerz postępuje po rycersku.
6. Harcerz miłuje przyrodę i stara się ją poznać.
7. Harcerz jest karny i posłuszny rodzicom oraz wszystkim swoim przełożonym.
8. Harcerz jest zawsze pogodny.
9. Harcerz jest oszczędny i ofiarny.
10. Harcerz jest czysty w myśli, w mowie i uczynkach; nie pali tytoniu i nie pije napojów alkoholowych

OTÓŻ NIE!!!!

1. Harcerz STARA SIĘ jak najbardziej spełniać swoje obowiązki wynikające z przyczenia harcerskiego
2. Harcerz STARA SIĘ nie kłamać i być słownym.
3. Harcerz STARA SIĘ być miłym i fajnym i w ogóle to pomagać komu trzeba
4. Harcerz w każdym swoim koledze z drużyny widzi bliźniego a za brata uważa każdego swojego przyjaciela. I STARA SIĘ szanować innych, tych gorszych
5. Harcerz nie jest wandalem i chamem. A przynajmneij SIĘ STARA.
6. Harcerz nie pali, nie struga i nie zrywa żywych i młodych roślin. A przynajmniej STARA SIĘ robić to jak najrzadziej
7. Harcerz nie przeklina swoich przełożonych i nie jedzie im za plecami. A przynajmniej STARA SIĘ spełniać ich polecenia i ich respektować.
8. Harcerz nie ma doła 30 razy dziennie. A przynajmniej STARA SIĘ tego nie pokazywać po sobie i wywoływać w okól siebie sztucznego współczucia.
9. Harcerz STARA SIĘ by pieniądze były czymś co zawsze można stracić i nie powinno się tym bezsensownie szafować.
10. Harcerz STARA SIĘ pić, palić i przeklinać jak najrzadziej i nie powinien nakłaniać do tego innych.


Nie wiem czy to pod wpływem gorzkich refleksji czy bierzących wydarzeń, w każdym razie, postanowiłem zrobić alternatywne prawo harcerskie które uwzględniałoby by dzisiejszą modę i zachowania. Ktokolwiek by to przeczytał i miał do mnie jakieś zastrzeżenia, to niech wie, że to nie tylko dla innych, ale równiez dla siebie to stworzyłem.
Czym jest w ogóle dzisiaj prawo harcerskie??
Zbiorem niepotrzebnych nikomu zasad, które z czasem choć po przysiędze, łamiemy ( szczególny nacisk na MY).
Słowem - prawo harcerskie nie jest dekalogiem harcerza.
Jest pracą dodatkową, która jedynie pomaga nad sobą pracować.
Bo, proszę was, wskażcie mi chociaż jednego harcerza, który co do JEDNEGO punktu wypełnia całe prawo harcerskie...

3 komentarze:

  1. No masz Bartek rację ... i to z tym 'STARA SIĘ' jest dobrę ;). Ja osobiście nie znam osoby, któa by przestrzegała co do joty każdy punkt .. ale z tym Stara sie to każdy sie stara na swoje możliwości. Chociaż czasmi mogli byśmy dać z siebie wiecej... nie patrzeć na innych ... tylko tak od siebie się naprawdę sarać ;)Aga ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Bartas, Bartas- zobaczyłem na gg opis MOJE PRAWO HARCERSKIE, to od razu wszedłem:)
    Mój komentarz/polemika jest dosyć długi, dlatego pozwoliłem sobie zamieścić go na swoim blogu, żeby nie spamować tu, ale spamować linkiem:)
    http://mojeajto.blogspot.com/
    =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do Przyrzeczenia, to jest wersja dla ateistów także, bez Boga. Niby nie jest obowiązująca, ale jest. A dla muzułmanów Allach= Bóg. I to już jest kwestia odbierającego Przyrzeczenie...
    I mają takie same szanse na bycie harcerzem, nawet większe niż u B-P, bo B-P zakładał, że skaut musi wierzyć, a Małkowski, że jeśli ktoś nie wierzy w Boga, to chce służyć Istocie Wyższej, albo Idei wyższej- nie pamiętam dokładnie, ale coś takiego było.

    OdpowiedzUsuń